Vid beställning eller vid övriga frågor, kontakta oss på info@camina.se alt. 033-340 18 60 För aktuella öppettider, se rubriken Butik och öppettider.

Villkorsdatum 2018-01-01 


BESTÄLLNING:
Du beställer enklast genom att maila in er beställning på info@camina.se.
Du kan också ringa in på telefon: 033 - 340 18 60,
Telefontid tisdag - fredag 11.00-12.30, 13.30-17.00.

ÅLDERSGRÄNS:
Åldersgräns vid postorderköp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift. 

BETALNINGSSÄTT:
Betalning mot faktura. Betalningsvillkor förskott eller 10 dagar netto.

PRISER:
Samtliga priser från Camina är i svenska kronor och inklusive 25 % moms.

GILTIGHETSTID OCH FEL I PUBLICERING:
Vi reserverar oss för prisjusteringar, lagerförändringar och eventuella tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren, nätverk och servrar. Vi förbehåller oss rätten att korrigera produkttexter, bilder och priser som skrivits eller tryckts felaktigt på webbplatsen eller i tryckt material. Vi reserverar oss för att vissa varor kan utgå eller slutförsäljas.

OUTLÖSTA PAKET:
Om du inte hämtar ut de varor du beställt debiterar Camina kunden en avgift som motsvarar de kostnader vi haft för beställningen. Innan denna avgift är betald kan du tyvärr ej beställa nya varor.

LEVERANSER:
Om beställd vara finns i lager så skickar vi normalt din order inom 1-3 vardagar (Fraktbolagets leveranstid tillkommer). Leverans sker till platser inom Sverige. Det inträffar tyvärr att vissa varor tar slut i vårt lager. Om din order innehåller restnoterad vara dellevereras din order. Kvarvarande artiklar skickas utan extra kostnad så fort de finns i lager. Kontakta kundtjänst om du vill ha din order levererad på annat sätt.

Du som konsument har rätt att häva köpet utan kostnad om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid vid försening.

LEVERANSER TILL ÖAR:
Vid leverans till öar som saknar broförbindelse avtalas leverans särskilt för pris, leveranstid och leveranssätt. Vid önskemål om leverans till skärgårdsö levererar vi enligt den kostnad som finns på orderbekräftelsen till en fast adress på fastlandet. Kund får där se till att leveransen blir mottagen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö. Var god och uppge om ni önskar direktleverans till ö redan vid er beställning då vissa varor behöver emballeras på ett visst sätt.

Till Gotland sker ordinarie biltransport enligt de fraktvillkor som gäller för produkten.

TRANSPORTFÖRSÄKRING:
Alla försändelser är transportförsäkrade. Vid transportskada, reklamera försändelsen utan dröjsmål till utlämnaren (Posten eller transportbolaget). Utifrån synliga skador är att betrakta som transportskador

ÅNGERRÄTT:
I enlighet med lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal närmare anger har du alltid 14 d­agars ångerrätt på varor köpta via postorder från den dag varorna mottogs. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi, inom 30 dagar, tillbaka det belopp du betalat för varan samt avgifter. Om du beställt fler varor än de du returnerar betalar vi dock inte tillbaka avgifterna. Detta beror på att avgifterna är samma oavsett hur många varor du beställt. Returnerade varor ska vara i väsentligt oförändrat skick och i originalförpackning. Faktura/följesedel skall alltid bifogas vid ångerköp. Vid eventuell tvist följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendation. Paketera varan väl eftersom du som kund står för risken samt kostnaden för returfrakten.  För returadress se nedan.

REKLAMATION:
Kontakta oss innan du returnerar en vara. En vid leverans trasig eller felexpedierad vara bör returneras inom 14 dagar. Du som konsument har enligt KKL rätt att reklamera en vara inom 3år från köpet, reklamationen skall ske inom "skälig tid" från det att felet upptäckts. Reklamation som sker inom 2 månader från köpet räknas alltid som skälig tid.  Önskas pengar åter för varan räknas detta som ångerköp se info under rubrik ”ångerrätt. Om du ska skicka en produkt till oss för reklamation så ber vi dig först kontakta vår supportavdelning på info@camina.se och uppge artikelnummer, produktnamn, inköpsdatum, följesedel-/ordernummer, vad som är fel och komplett adress. Ibland kan det räcka med att vi skickar en reservdel. Om vi behöver få in produkten för undersökning så skickar vi en fraktsedel så du slipper betala någon fraktavgift. Om du inte använder en fraktsedel du fått av oss, ange även hur du vill att eventuella fraktkostnader återbetalas vid en godkänd reklamation.

GARANTI:
Vi lämnar 2 års garanti på våra varor. Alla garantier gäller i Sverige. Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations och materialfel. Förslitningsskador eller förbrukningsartiklar omfattas inte av garantin. Vidare gäller inte garantin vid skada orsakad av oaktsamhet eller olycka. Om fel på produkt av aktuell verkstad inte bedöms som garantifel kan kunden komma att debiteras reparations- eller undersökningskostnad. Följesedeln gäller som garantibevis och skall alltid skickas med vid reklamation. Returfrakt ingår ej i garantin.

RETURADRESS:
Kontakta oss innan du returnerar en vara:
Camina Heating Systems AB, Genhöve, 514 55 LJUNGSARP.
Om du reklamerar en vara ska den skickas som paket, inte som postförskott eller mot efterkrav. Skicka alltid med faktura och retursedel och ange returorsak. Returnera väl förpackat i originalförpackning.