Vi beklagar men för närvarande går det inte att handla på vår webbshop pga. uppdateringar. Vi arbetar så fort vi kan för att ni ska kunna beställa från oss så snart som möjligt. Lördagar under Juni månad har vi stängt

Villkorsdatum 2014-04-15 


BESTÄLLNING:
Du beställer enklast på Internet, www.camina.se. Du kan också ringa in och få hjälp med navigering på telefon: 033 - 32 31 700, telefontid måndag - fredag 8.00-12.30, 13.30-17.00. 

ÅLDERSGRÄNS:
Åldersgräns vid postorderköp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift. 

BETALNINGSSÄTT & AVGIFTER:
I web-butiken och i vårt showrrom erbjuder vi betalningar mot faktura eller delbetalning (i samarbete med Klarna), direktbetalning bank, betalkort och kontokort. För mer detaljerad information om betalning via Klarna - se Kassan.

KRYPTERING:
I vår Internetbutik, vid köp med kort, skyddar vi dina uppgifter med hjälp av SSL-kryptering. Det betyder att informationen går genom en säker förbindelse och att dina kortuppgifter inte kan läsas av utomstående. Vi samarbetar med Klarna, som via en krypterad anslutning till din bank kontrollerar att kortet är giltigt för köp. Vår betalningsförmedlare behandlar din kortinformation på korrekt sätt i enlighet med den internationella säkerhetsstandarden PCI DSS.

PRISER:
Samtliga priser från Camina är i svenska kronor och inklusive 25 % moms.

GILTIGHETSTID OCH FEL I PUBLICERING:
Vi reserverar oss för prisjusteringar, lagerförändringar och eventuella tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren, nätverk och servrar. Vi förbehåller oss rätten att korrigera produkttexter, bilder och priser som skrivits eller tryckts felaktigt på webbplatsen eller i tryckt material. Vi reserverar oss för att vissa varor kan utgå eller slutförsäljas.

OUTLÖSTA PAKET:
Om du inte hämtar ut de varor du beställt debiterar Camina kunden en avgift som motsvarar de kostnader vi haft för beställningen. Innan denna avgift är betald kan du tyvärr ej beställa nya varor.

LEVERANSER:
Om beställd vara finns i lager så skickar vi normalt din order inom 1-3 vardagar (Fraktbolagets leveranstid tillkommer). Leverans sker till platser inom Sverige. Det inträffar tyvärr att vissa varor tar slut i vårt lager. Om din order innehåller restnoterad vara dellevereras din order. Kvarvarande artiklar skickas utan extra kostnad så fort de finns i lager. Kontakta kundtjänst om du vill ha din order levererad på annat sätt.

Du som konsument har rätt att häva köpet utan kostnad om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid vid försening.

TRANSPORTFÖRSÄKRING:
Alla försändelser är transportförsäkrade. Vid transportskada, reklamera försändelsen utan dröjsmål till utlämnaren (Posten eller transportbolaget). Utifrån synliga skador är att betrakta som transportskador

ÅNGERRÄTT:
I enlighet med lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal närmare anger har du alltid 14 d­agars ångerrätt på varor köpta via postorder från den dag varorna mottogs. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi, inom 30 dagar, tillbaka det belopp du betalat för varan samt avgifter. Om du beställt fler varor än de du returnerar betalar vi dock inte tillbaka avgifterna. Detta beror på att avgifterna är samma oavsett hur många varor du beställt. Returnerade varor ska vara i väsentligt oförändrat skick och i originalförpackning. Faktura/följesedel skall alltid bifogas vid ångerköp. Vid eventuell tvist följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendation. Paketera varan väl eftersom du som kund står för risken samt kostnaden för returfrakten.  För returadress se nedan. Använd gärna vår reklamationsblankett som du hittar här.

REKLAMATION:
Kontakta oss innan du returnerar en vara. En vid leverans trasig eller felexpedierad vara bör returneras inom 14 dagar. Du som konsument har enligt KKL rätt att reklamera en vara inom 3år från köpet, reklamationen skall ske inom "skälig tid" från det att felet upptäckts. Reklamation som sker inom 2 månader från köpet räknas alltid som skälig tid.  Önskas pengar åter för varan räknas detta som ångerköp se info under rubrik ”ångerrätt. Om du ska skicka en produkt till oss för reklamation så ber vi dig först kontakta vår supportavdelning på support@caminaecotec.se och uppge artikelnummer, produktnamn, inköpsdatum, följesedel-/ordernummer, vad som är fel och komplett adress. Ibland kan det räcka med att vi skickar en reservdel. Om vi behöver få in produkten för undersökning så skickar vi en fraktsedel så du slipper betala någon fraktavgift. Om du inte använder en fraktsedel du fått av oss, ange även hur du vill att eventuella fraktkostnader återbetalas vid en godkänd reklamation. Använd gärna vår reklamationsblankett vid retur för enkalre hantering. Du hittar den här.

GARANTI:
Vi lämnar 2 års garanti på våra varor. Alla garantier gäller i Sverige. Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations och materialfel. Förslitningsskador eller förbrukningsartiklar omfattas inte av garantin. Vidare gäller inte garantin vid skada orsakad av oaktsamhet eller olycka. Om fel på produkt av aktuell verkstad inte bedöms som garantifel kan kunden komma att debiteras reparations- eller undersökningskostnad. Följesedeln gäller som garantibevis och skall alltid skickas med vid reklamation. Returfrakt ingår ej i garantin.

RETURADRESS:
Kontakta oss innan du returnerar en vara:                                                                                             
CaminaEcotec Sweden AB, Genhöve, 514 55 LJUNGSARP.
Om du reklamerar en vara till ska den skickas som paket, inte som postförskott eller mot efterkrav. Skicka alltid med faktura och retursedel och ange returorsak. Returnera väl förpackat i emballage utöver originalförpackning.

PERSONREGISTER:
Camina lagrar personuppgifter i ett register. Uppgifterna, som uppdateras regelbundet, används i syfte att upprätthålla kundrelationen och även för vår egen marknadsföring för att Du som kund skall kunna ta del av intressanta erbjudanden. Du kan när som helst tacka nej till att få sådana erbjudanden och du kan en gång om året kostnadsfritt ta del av personuppgifterna. Upptäcker du att någon uppgift vi har är felaktig ber vi att du antingen sänder oss ett e-mail på
info@caminaecotec.se, ringer till oss på 033 - 32 31 700 eller skriver till CaminaEcotec Sweden AB, Box 1288, 504 68 BORÅS. Din e-mail adress lämnas aldrig ut till andra företag!